Het dieet voor glutenvrij vegetarisch voedsel

Er zijn veel verschillende voedseletiketten op de markt die zeggen dat ze “glutenvrij” zijn, maar wat betekent dit voor de consument?

Veel mensen beginnen het glutenvrije etiket te begrijpen wanneer ze het op voedingsproducten zien, maar ze begrijpen misschien niet waarom iemand voedsel zou willen kopen dat zegt dat het veilig is, terwijl het in werkelijkheid vol zit met gluten en andere schadelijke ingrediënten. Mogelijk is u ook verteld om bepaalde voedingsmiddelen te vermijden, maar weet u niet wat die specifieke voedingsmiddelen zijn. Dit artikel zal je helpen meer te leren over glutenvrij en wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je gezond en veilig blijft tijdens het eten.

Veel plaatsen die beweren “glutenvrij vlees” te verkopen, zeggen eigenlijk alleen dat ze geen verwerkt vlees zullen gebruiken bij het koken. Zelfs als ze niet kruisbesmet zijn, kunnen ze nog steeds besmet zijn met andere allergenen. Het is het beste om weg te blijven van bewerkt vlees, vooral als u een glutenintolerantie of coeliakie heeft. Dit kan moeilijk zijn als je vegetariër of veganist bent, maar er zijn veel plaatsen die vegetarisch eten serveren dat 100% vegetarisch is en ook glutenvrij vlees aanbieden dat vrij is van andere verborgen ingrediënten of allergenen.

Het eerste waar u op moet letten, is of het vegetarische voedsel gluten of conserveermiddelen bevat. Glutenvrij voedsel dat meestal vegetarisch is, is een goede plek om te beginnen en je zult merken dat het gemaakt is zonder gluten, conserveringsmiddelen of kunstmatige kleurstoffen. Glutenvrij vlees kan zijn gemaakt van biologisch of wild gevangen vlees en kan verse groenten bevatten in plaats van alleen gehakt of kip. Er zijn veel websites die u kunnen helpen meer te weten te komen over het glutenvrije voedsel dat beschikbaar is en welke het veiligst zijn om te eten.

Er is bijvoorbeeld een geweldige website genaamd Gluten Free Gourmet, die een verscheidenheid aan heerlijke vegetarische maaltijden biedt die zowel lekker als veilig zijn om te eten, waaronder vegetarische hotdogs en plantaardige lasagne. Sommige maaltijden zijn gemaakt met gerstemeel, wat een veilig alternatief is voor tarwe (dat niet gratis is). De crackers van Scharmer zijn een ander veilig alternatief voor tarwebrood en er zijn ook veel andere keuzes.

Een van de beste keuzes voor glutenvrij vlees is natuurlijk scharrelkip en kalkoen.

Het is echter belangrijk om de etiketten zorgvuldig te lezen om er zeker van te zijn dat u geen kruisbesmettingsproduct koopt. Simpelweg omdat het zegt “glutenvrij” betekent niet dat het vrij is van kruisbesmetting. Kruisbesmetting treedt op wanneer vlees in contact komt met chemicaliën of voedselverontreinigingen die van nature in het milieu aanwezig zijn. Verwerkte glutenvrije producten zouden verschillende voorbereidingsfasen hebben doorlopen om alles te verwijderen dat mogelijk kruisbesmetting zou kunnen veroorzaken. Deze omvatten het weken, schoonmaken en zouten van het vlees, wat een lange weg gaat naar het verwijderen van alles dat mogelijk schadelijk kan zijn.

Een andere uitdaging is dat sommige van de meer exotische voedingsmiddelen, zoals truffels, ook behoorlijk duur kunnen zijn, wat een serieuze deuk in uw budget kan zijn als u een strak dieet volgt. Maar je kunt altijd terecht bij het comfortvoedsel dat beschikbaar is, zoals sandwiches, om broodjes voor jezelf te maken en te eten terwijl je op zoek bent naar een dieet voor glutenvrij vegetarisch voedsel. Een idee is om een sandwich te maken als onderdeel van een gezond menu en vervolgens groenten en fruit toe te voegen om een salade te maken voor de lunch. U kunt thuis een hele maaltijd met groenten en fruit bereiden, terwijl u toch op dieet blijft.

 

 

Klik om meer te lezen: https://cooltomeatyou.nl