Eiwit en Voordelen voor de Gezondheid van kikkererwten

Behalve een van de meest voedzame voedsel op aarde, kikkererwten zijn ook een van de beste bronnen van eiwit.

Een rijke bron van eiwit, koolhydraten, vezels, FOS, B-vitaminen, kalium, magnesium, calcium, vitamine E, en de mineralen en sporenelementen, kikkererwten zijn ook een uitstekende bron van voedingsvezels. Rijk aan anti-oxidanten-Zink, Kalium, Magnesium, Ijzer, Fosfor, Choline en Aminozuren – kikkererwten zijn ook een grote bron van het essentiële aminozuur L-Arginine.

Net als alle andere gezonde voeding, ze bevatten ook een grote hoeveelheid plantensterolen en fytonutriënten zoals de vitaminen A, C en E, bèta-caroteen, L-glutathion, lipiden (met inbegrip van verzadigd vet), eiwitten (waaronder eiwitten en creatine), mineralen (zoals calcium, kalium, chroom, en b), en voedingsvezels. In feite, kikkererwten zijn zo voedzaam dat sommige mensen geloven dat ze kunnen worden gebruikt als alternatief voor melk in de behandeling van lactose-intolerantie. Ze zijn onderzocht op hun vermogen om de ontsteking te verminderen en het verbeteren van de doorstroming van bloed naar het hart.

Kikkererwten en tuinbonen kunnen rauw of gekookt worden gegeten, in hun meest populaire vormen – tuinboon en linzen.

De zaden kunnen een nacht worden geweekt om hun voedingsstoffen en smaak te behouden. Hoewel kikkererwten en tuinbonen het best rauw worden gegeten, kunnen ze ook tot een zachte consistentie worden gekookt, meestal door ze enkele uren te laten sudderen. Als gevolg hiervan is het niet nodig om extra vloeistof toe te voegen, waardoor ze soms droog kunnen aanvoelen na het eerste weken.

Kikkererwten kunnen worden gebruikt in soepen, ovenschotels, salades, sandwiches en als bijgerecht in gerechten zoals Griekse salade. Ze zijn uitstekend geschikt voor stoofschotels vanwege hun hoge eiwitgehalte, maar ze kunnen ook gebruikt worden in ovenschotels of stoofschotels met groenten. Ze kunnen ook worden bereid in salades en rauw of gekookt geserveerd en geserveerd met crackers of brood. Door hun unieke smaak zijn ze perfect voor sandwiches.

In het Midden-Oosten wordt tuinboon veel gebruikt als kookingrediënt. Kikkererwtensoep is ook een populair traditioneel gerecht in Latijns-Amerikaanse landen. Kikkererwten worden ook gebruikt in de Zuid-Afrikaanse keuken en in de Chinese keuken. Ze worden ook in Afrika voor veel recepten gebruikt.

Als u kikkererwtenproducten wilt uitproberen, kunt u deze online en in een aantal supermarkten vinden. Sommige bedrijven verkopen ze zelfs in bulkcontainers.

Een natuurvoedingswinkel bij jou in de buurt verkoopt ook kikkererwten die geroosterd zijn, wat een goede manier is om ten volle te profiteren van de voedzame granen. Maar de echte voordelen van kikkererwten kunnen komen door ze te consumeren als onderdeel van een gezond dieet, of door ze toe te voegen aan je normale dieet als aanvulling op het voedsel dat je eet. In feite beveelt het dieet van ‘s werelds oudste bekende cultuur aan om ze te consumeren vanwege de gezondheidsvoordelen ervan.

Kikkererwten zijn een zeer goede bron van eiwitten, die helpt bij de opbouw van magere spieren, het verhogen van energie en calorieën te verbranden. Zo lang als u kiest voor een product dat is organisch gegroeid is, je kunt alle eiwitten die u nodig heeft voor een gezond en actief leven.